Warning: A non-numeric value encountered in /data/www/21443/libor-matejka_cz/www/wp-content/themes/Divi/functions.php on line 5837

Po delší době a mnoha přečtených odrazujících recenzí jsem nakonec poslal svůj Nikon D700 do „nikoňáckého“ servisu v Praze. A jak to dopadlo? Nechte se překvapit a čtěte dále.

Prvně vysvětlím, proč jsem se bál poslat fotoaparát do servisu. Jelikož technika občas každého zlobí, tak se prostě musí spravit, a nebo trochu doladit. A pokud ta technika stojí desetitisíce, předpokládá se, že i ten servis za to bude stát. S velkým údivem pak je, když tomu tak vždy není. Takže než jsem využil Nikon servis v Praze v Radotíně, měl jsem trochu obavy.

Mnoho zkušených a velmi dobrých fotografů si již nechalo v servise opravit a seřídit své nástroje, jejich zkušenosti najdete například ve Facebook Skupině – Jsem Nikonista. Doporučuju je všechny projít, abyste pochopili moji obavu poslat svůj fotoaparát do neznáma. Pár příkladů jsem našel pro vás: příklad 1, příklad 2. Ale dokud jsem sám osobně nezažil, tak nechci ještě hodnotit.

Důvod opravy byl jednoduchý, už delší dobu jsem zjistil, že mi tělo nechce přesně ostřit na těch samých objektivech, na kterých dříve ostřilo výborně. Navíc jsem si měl půjčenou D600, na které moje objektivy ostřily výborně, takže chyba musela být někde v těle. Možná špinavý AF, těžko říct.

Jelikož v lednu jsem neměl nic naplánovaného, tak jsem se rozhodl poslat techniku do servisu. Pečlivě zabalenou a s jasnými pokyny pro případ, kdyby servismani nevěděli, co s přístrojem je špatně. A samozřejmě dobře pojištěnou, moji příhodu s Českou poštou a ztraceným objektivem vám musím jednou vyprávět.

Timeline servisní opravy

19. prosince 2014
Volám na call centrum a zjišťuji detaily, hlavně možnost zápůjčky náhradního těla pro případ, kdy by to trvalo déle. A také možnost poslání poštou.

19. ledna 2015
Podávám balík na poště, raději pojišťuji a připlácím za to, že se balík dostane do druhého dne adresátovi.

21. ledna 2015
Eviduji pomocí formuláře Sledování zásilky, že balík byl doručen. I když divnou cestou, ale nakonec došel a to je hlavní.

22. ledna 2015 / 12:47
Přichází email s informacemi, že můj požadavek na servis evidují s tím, že předpokládaný termín ukončení zakázky bude29. ledna 2015. To je pro mě dobrá zpráva, to asi ani nebudu zápůjčku potřebovat. Uvidíme.

23. ledna 2015
V servisní sekci po zadání mého klientského čísla se objevuje v odpoledních hodinách možnost zobrazit cenu opravy. Ihned klikám, ale odkaz vede na stránku s textem „File not found„.

26. ledna 2015 / 08:55
Volám tedy ráno na klientskou zónu, kde se dozvídám, že v nejpoužívanějším prohlížeči, jako je Chrome, to nemusí fungovat, ať vyzkouším Internet Explorer. S díky a úsměvem zavěšuji a jdu vyzkoušet Internet Explorer (verzi 8 a 11), kde to ale bohužel taky nejde :-/

Volám tedy v 09:20. Dozvídám se, že se mi to zobrazit ani nemůže, protože tam ten soubor není nahrán (překvapivě). Důvod: dělalo se to v pátek odpoledne a nestihlo se to. Do 20 minut to bude opraveno a během dne přijde i e-mailem. Počkám si teda.

26. ledna 2015 / 12:56
Odsouhlasení ceny opravy – 4 912 CZK.

28. ledna 2015 / 09:35
Volám do servisu o možnosti zapůjčení náhradního těla, což mi paní potvrzuje s tím, že se mi ještě dnes ozvou a celé potvrdí.

28. ledna 2015 / 11:55
Přes telefon potvrzena zápůjčka těla Nikon D600 a přes e-mail domluvené detaily včetně vyplnění protokolu o zapůjčení.

29. ledna 2015 / 10:00
Zapůjčené tělo Nikon D600 je doma, takže mohu fotit.

11. února 2015
U zakázky se ukazuje: „Tato zakázka byla uzavřena..“. Jinak žádné informace ani mailem, nebo po telefonu. Budu tedy čekat dál.

12. února 2015
Telefon z Nikon servisu o tom, že zítra se vrací opravený fotoaparát.

13. února 2015
Kurýr mi veze Nikon D700, výměnou mu dávám zapůjčený Nikon D600. Jdu zkusit, jak se oprava povedla.

Stálo to za to?

Dobrá otázka, čas a ostré focení ukáže, jestli ano. U D700 byl vyměněn kompletně AF senzor, který bylo nutné seřídit, byl vyčištěn snímač (což jsem uvítal) a celkově zkontrolován, takže v případě, že bych D700 nakonec prodal, je dobrá zpráva pro kupujícího.

Přihlaste se k odběru novinek

Přihlaste se k odběru novinek

Nezmeškejte novinky a fotografické nabídky mých služeb.

Úspěšně jste se přihlásili k odběru novinek. Děkuji.